Animaties trekken de aandacht en zijn bij uitstek geschikt om iets uit te leggen of toe te lichten. Ze vertellen een verhaal en daarmee komt het onderwerp als het ware tot leven. Het is een laagdrempelige manier van communicatie, omdat je ook ‘niet-lezers’ bereikt. En als klap op de vuurpijl, is het ook goed bruikbaar op social media.
Getekende animatie
Veel animaties hebben een strakke, zakelijke uitstraling. Niks mis mee, maar het kan zijn dat dit minder goed past bij het onderwerp of de organisatie waar je werkt. In dat geval is een getekende animatie een goed middel. Deze animatiestijl is bij uitstek geschikt om een onderwerp toe te lichten en daarbij empathie en betrokkenheid op
te bouwen. Je kunt zo’n animatie bijvoorbeeld verwerken in een presentatie of een cursusdag en gebruiken op social media.
Online zichtbaarheid
Wil je geen onderwerp uitlichten, maar kort je organisatie onder de aandacht brengen op je social media kanalen? Prima idee, het verhoogt je online zichtbaarheid! Zet de animatie in je contentkalender en je kunt de video geregeld herhalen.
Hieronder staan voorbeelden van animaties. Neem gerust contact met mij op voor meer informatie. Je kunt ook eerst kijken naar mijn werkwijze en tarieven.